فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی و آزمون های روانشناسی با منابع معتبر
اطلاعیه فروشگاه
.... دانلود رایگان...
مشتریان محترم و گرامی ما بعد از خرید فایل نیاز به دانلود آن دارند ، پهنای باند پرسرعت ، نامحدود برای مشتریان ما فراهم شده است. لینک دانلود مستقیم بدون محدودیت سرعت قابل دانلود با فایل منیجر بهترین تجربه دانلود را برای مشتریان ما فراهم می کند.
پرسشنامه سبک های یادگیری کلب
پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (2005)
كلب براي سنجش سبكهاي يادگيري، پرسشنامهي سبك های يادگيري را تدوين كرده است. اين پرسشنامه دوازده سؤال دارد و برای هر يك از سؤالها 4 پاسخ پيشنهاد ميدهد. پاسخهاي پيشنهادي را بايد از نمرهي 1 تا 4 رتبهبندي كنید. با جمع امتياز هر يك از اين 4 گزينه در 12 جملهي پرسشنامه ( یعنی امتیاز گزینه های هم شماره در 12 سئوال را باهم جمع کنیم) چهار نمره به دست ميآيد كه شيوههاي يادگيري فرد را نشان ميدهند.
برای تعیین اعتبار ابزار، از روش اعتبار محتوا و به منظور پایایی ابزار به روش آزمون مجدد با فاصله ده روز با اجرا بر روی تعدادی از نمونه ها ضریب توافق محاسبه گردید که نمره 80/0 برای این ضریب به دست آمد ( به نقل از رنجبر و اسماعیلی، 1386).
پرسش نامه ی حاضر جهت سنجش میزان تعصب طراحی گردیده است . این پرسشنامه دارای مولفه های دروغ سنجی می باشد لذا تلاش برای نشان دادن جلوه ی خوب از خود بی ثمر و منجر به تکرار آزمون و دوباره کاری خواهد شد . برای هر خرده مقیاس تعداد 10 گویه در نظر گرفته شده است .گویه های 1،6،8،9،13،18،23،24،32،36 مربوط به تعصب نژادی می باشند. گویه های 2،7،10،11،16،20،22،25،30،31 مربوط به تعصب جنسی می باشند. گویه های3،5،12 ...
گويه هاي پرسشنامه جهت گزيني هدف از وندي ويل( ١٩٩٧ ) و اليوت و مك گريگور ( ٢٠٠١ ) اقتباس شده است. اين پرسشنامه چهار عامل-جهت گيري يادگيري، عملكرد-گرايشي، عملكرد-گريزي و بلاتكليفي در جهت گيري هدف را ارزيابي مي كند . براي تعيين تعداد عوامل از معيارهاي نمودار اسكري استفاده شد . بدين صورت با توجه به شيب نمودار عوامل آشكار شده در شيب تند نزولي، به عنوان عوامل اصلي قلمداد شد و عواملي ناديده انگاشت ...
این ابزار هم برای سنجش سوگیری توجه و هم برای اصلاح آن مورد استفاده قرار میگیرد. در ابتدا یک علامت + در وسط صفحه جهت ثابت کردن محل توجه آزمودنی ظاهر داده میشوند. 50 % موارد پروب جانشین محرک خنثی شده و 50% موارد جانشین محرک مرتبط با موادمخدر میشود. تکلیف آزمودنی این است که جهت پروب را به درستی مشخص کند از آزمایه پروب دات برای اصلاح سوگیری توجه نیز استفاده میشود. برای اصلاح ...
ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته ای می باشد که با استفاده از تعیین مولفه های مهم تربیت شهروندی در برنامه درسی تحقیقات پیشین که در این زمینه صورت گرفته است تعیین گردید و پس از تایید اساتید راهنما و مشاور اجرا شد . در ابتدا برای تعیین پایایی ابزار مورد نظر روی 60 نفر از معلمان زن و مرد اجرا شد. این پرسشنامه جهت بررسی برنامه درسی دوره راهنمایی در نظر گرفته شده است و فاقد مش ...
تمام متغیر ها پژوهش از سطح اندازه گیری رتبه ای برخوردارند بجز جنسیت افراد که سطح اندازه گیری آن فاصله ای است.در این پژوهش به منظور اندازه گیری پاسخ ها ی ارائه شده از طیف لیکرت استفاده میشود. طیف لیکرت :نگرشی هست که پاسخگو می تواند نظرات موافق و مخالف خود را ابراز کند. طیف لیکرت یک نمودار فاصله ای است که می تواند ،نگرش – تعلقی باور و احساسات پاسخگو را تعیین کند. در این تحقیق 21 سوال در 5 بع ...
پايايي و روايي اين پرسشنامه در سال 2013 درمدرسه راهنمايي دولتي ناحيه مالاكاند خيبر پاختونخوا پاكستان توسط احمد اقبال (بخش آموزش دانشگاه مالاكاند پاكستان) و سعيد همدان (مدرسه تحقيقات آموزش از دانشگاه تكنولوژي مالزيا) و زب آلام (بخش تحقيقات مديريت دانشگاه مالاكاند) و صيحت اله (بخش علوم كامپيوتر مالاكاند) و خليل الرحمان (دانشجوي دكتراي آموزش از دانشگاه لاهور پاكستان) به اثبات رسيده اس ...
مقیاس MAAS یک آزمون 15 سوالی است که براون و ریان (2003) آن را به منظور سنجش سطح هشیاری و توجه نسبت به رویدادها و تجارب جاری در زندگی روزمره ساختند. سوال های آزمون سازه ذهن آگاهی را در مقیاس شش درجه ای لیکرت (از نمره یک برای «تقریبا همیشه» تا نمره شش برای «تقریبا هرگز») می سنجد. این مقیاس یک نمره کلی برای ذهن آگاهی به دست می دهد که دامنه آن از 15 تا 90 متغیر بوده و نمره با ...
این مقیاس در سال 1989 توسط کارول ریف ساخته شده است. این آزمون 84 سؤال و 6 عامل را دربر میگیرد. شرکتکنندگان در مقیاسی 6 درجهای (کاملاً مخالف تا کاملاً موافق) به سئوالات پاسخ میدهند. چهل و هفت سؤال، مستقیم و سی و هفت سؤال به صورت معکوس نمرهگذاری میشوند. ریف برای بررسی روایی ابزار و سنجش رابطۀ آن با سنجههایی که صفات شخصیتی را میسنجیدند، و در ضمن شاخص بهز ...
مقیاس انگاره پردازی خود کشی (ماخ) Scale for Suicide Ideation (SSI) این مقیا س در سال 1979توسط بک وهمکاران طراحی شد . آزمونگر پرسشنامه ای را در اختیار دارد که حاوی19پرسش است.هر پرسش دارای سه گزینه است که به ترتیب نمره صفر ، یک و دو به آنها تعلق می گیرد؛در مجموع نمرات از صفر تا 38 (بسته به وجود یا عدم وجود ونیز مراحل مختلف از فکر تا عمل خود کشی)در نوسان خواهد بود .در واقع پرسشنامه ...
ساخت آزمون آزمونهای نابسته به فرهنگ کتل برای سه سطح زیرپیش بینی شده است. مقیاس 1. برای کودکان 4 تا 8 ساله ، برای کودنها و برای بزرگسالانی که در بیمارستانهای روانی بستری هستند. مقیاس 2. برای کودکان 8 تا 13 ساله ،برای بزرگسالانی که کمتر از دیپلم سواد دارند و برای اکثر کسانی که بیش از 50 سال دارند. مقیاس 3. برای سطوح بالاتر از دیپلم ، برای دانشگاهیان و بزرگسالان باهوش. آنچه در زیرمی آید مقیاس ...
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه سرمایه فکری از نگاه مدیریتی، مجموع سرمایه انسانی و ساختاری نظیر دانش، تجربه کاربردی، فناوری سازمانی، روابط و مهارت های تخصصی است که با خلق مزیت رقابتی، حیات سازمان در بازار را به ارمغان می آورند(شهائی و الهی،1389). تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه در این پژوهش منظور از سرمایه فکری نمرهاي است كه کارکنان به سوالات42گویه ای & ...
خود پنداره بدني يك واسطه مهم در پيامدهاي ورزش است. پژوهش اخير ثابت كرده است كه خودپنداره بدني براي بالا بردن سطوح فعاليت بدني و رشد مهارتي مرتبط با انواع ورزش فراتر از چيزي كه بوسيله اندازهگيريهاي قبلي مهارت و فعاليت توصيف ميشود، ارتباط دارد. خودپنداره بدني يك زمينه محتاطانه برگرفته از مدل خودپنداره سلسله مرتبهاي و چندبعدي شاولس هابنر و استانتون(1976) ارائ ...
آزمونهاي جملات ناتمام، به عنوان يكي از روشهاي فرافكن در ارزشيابي شخصيت مورد استفاده مي باشد، واول بار در سال 1930 بوسيله تندلر به كار برده شد، متخصصاني چون راد3، شور4، ويلر5، استاين6، راتر7، ساكس8، لوي9، وويلرمن10 با پژوهش هاي خود، ارزش وكارايي جملات ناتمام را درارزشيابي تعارضات رواني، تخيلات، عواطف، باز خوردها و برداشت هاي آزمودني نيازها، شكست ها و مكانيسم هايي كه وي به كار مي برد، تاكيد كرده اند ...
چگونه با وقايع كنار مي آييد؟ هركس با وقايع منفي و ناخوشايند مواجهه ميشود و به شيوهی خاص خود در برابر آنها پاسخ ميدهد. پس از مطالعهی هريک از عبارات زير مشخص فرماييد وقتي وقايع منفي يا ناخوشايندي را تجربه ميكنيد عموماً دربارهی آنها چگونه فكر ميكنيد؟ نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 2 صفحه ...
اين پرسشنامه كه توسط گلدبرگ ساخته شده، از جمله شناخته شده ترين ابزارهاي غربالگري اختلالات رواني است كه به صورت فرمهاي 12، 28، 30 و 60 در دسترس مي باشد. در اين مجموعه فرم 28 سوالي آن ارائه گرديده است كه سئوالات آن در بر گيرندة چهار خرده مقياس مي باشد كه هر يك از آنها خود شامل 7 سئوال مي باشند. سئوالات 7-1 مربوط به مقياس علائم جسماني و وضعيت سلامت عمومي مي باشد. از سوال 14-8 مربوط به مقياس اضطراب، ا ...
هدف: سنجش ارزشها و نمودهای فرهنگی و هنری در سه شاخص: 1- تجسم یافته یا سرمایه بدنی و فردی (مهارت ذهنی، مهارت در بیان مطالب درسی) 2- عینی (مصرف کالاهای فرهنگی، تملک کالاهای فرهنگی، علاقمندی به هنر) 3- نهادی (مدارک تحصیلی) نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 4 صفحه ...
پرسشنامه تمايل به برنامه ريزي هدف : اين ابزار سنجش براي كمك به ارزيابي تمايل افراد براي برنامه ريزي فعال طراحي گرديده است. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 2 صفحه ...
هدف از ساخت آزمون: سنجش ميزان انسجام دروني افراد مختلف است كه نشان دهنده ي سه مولفه ي قابل درك بودن وقايع ، قابل مديريت بودن وقايع ، معنادار بودن وقايع از نظر فرد است كه هر چه ميزان انسجام دروني بالاتر باشد فرد داراي مديريت استرس بالاتري است و بهتر مي تواند با بحران ها و استرس ها و وقايع زندگي كنار بيايد و سازگار شود. آزمون: آزمون حاضر دارای 50سوال می باشد که در مقیاس 5 درجه ای لیکرت پاسخ داده ...
شامل : به عنوان ابزار غربال گيري screening براي بررسي آسيب مغزي احتمالي به كار مي رود. شامل 9 طرح است كه بر روي كاغذ A4 بايد كشيده شود. - ارزشيابي بر اساس ميزان دقت، صحت و يكپارچگي انجام مي شود. - در سال 1938 توسط لورتا بندر گردآوري شد. - هر اندازه افراد انطباق يافته و سازگارتر باشند احتمال بيشتر دارد كه به طرح ها به شيوه اي مربوط به هم و يكپارچه پاسخ دهند. ـ سيستم اجراي هاتHutt ...